XXVII OGÓLNOPOLSKI FRANCUSKOJĘZYCZNY KONKURS RECYTATORSKI POEZJI I PROZY FRANKOFOŃSKIEJ IM. JERZEGO LISOWSKIEGO
Dnia 14 marca 2009 roku pod opieką pani Renaty Przybyłowskiej – nauczyciela języka francuskiego oraz pani dyrektor Aliny Dumowskiej, uczennica Anna Tyszka wyjechała do Warszawy, aby zmierzyć swoje siły w eliminacjach regionalnych konkursu, które odbyły się w Liceum Francuskim im. Rene Gościnny.
W eliminacjach regionalnych wzięli udział uczniowie z ze szkół gimnazjalnych województwa mazowieckiego. Jury konkursu oceniało:
- zapamiętanie tekstu
- wymowę i akcent
- płynność wysławiania się
- ekspresję i prezentację
- oryginalność wybranych dzieł.
Występ Ani został wysoko oceniony przez Jury, które uroczyście wręczyło naszej uczennicy Dyplom Udziału.
Konkurs Poezji i Prozy Francuskojęzycznej miał na celu ukazanie młodym ludziom piękna języka francuskiego, poezji i prozy frankofońskiej.
Dlaczego warto uczyć się języka francuskiego?
Znajomość języka francuskiego to inwestycja na przyszłość:
- Francja jest największym inwestorem zagranicznym w Polsce i piątą potęgą ekonomiczną świata
Znajomość tego języka daje możliwość studiów na prestiżowych uczelniach we Francji, Luksemburgu, Belgii, Szwajcarii, Kanadzie i innych krajach frankofońskich.
Znajomość języka francuskiego daje możliwość swobodnego podróżowania po świecie.
Francja jest najbardziej odwiedzanym krajem na świecie.
Znajomość języka francuskiego to opanowanie języka Unii Europejskiej i kontaktów międzynarodowych. Jest to język roboczy NATO, ONZ, UNESCO i innych instytucji .
Znajomość języka francuskiego to okno na świat:
- Francuski jest oficjalnym językiem w 32 krajach na 5 kontynentach
- Językiem francuskim włada 170 milionów ludzi na całym świecie
Od stuleci większość uczonych tego świata takich jak Frederic Chopin, Maria Skłodowska- Curie władało francuskim.
W dobie zjednoczonej Europy:
ANGIELSKI JEST STANDARDEM A FRANCUSKI ATUTEM.
Powołaniem szkoły jest nauczanie życia, a poprzez motywowanie uczniów do udziału w takich konkursach pragniemy nauczyć ich postawy otwartości kulturowej, wrażliwości literackiej i sensu poszukiwania osobistego rozwoju.