Debaty uczniowskie na temat "Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel"
Dodane przez admin dnia Styczeń 04 2016 13:00:00
Kształtując uczucia i postawy patriotyczne wśród uczniów, zorganizowana została akademia poświęcona rocznicy odzyskania niepodległości, podczas której recytatorzy przypomnieli poetyckie słowa o miłości do ojczyzny. Podczas prezentacji multimedialnej przedstawiono historię zaborów, walk narodowowyzwoleńczych, następnie wszyscy razem śpiewali znane pieśni patriotyczne. Na przełomie grudnia 2015 r. i stycznia 2016 r. nauczyciele historii i wiedzy o społeczeństwie przeprowadzili w klasach debaty uczniowskie na temat „ Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel”. Do realizacji tego zadania wykorzystano materiały przygotowane przez uczniów: prezentacje multimedialne, plakaty, plansze, rysunki....
Treść rozszerzona
Kształtując uczucia i postawy patriotyczne wśród uczniów, zorganizowana została akademia poświęcona rocznicy odzyskania niepodległości, podczas której recytatorzy przypomnieli poetyckie słowa o miłości do ojczyzny. Podczas prezentacji multimedialnej przedstawiono historię zaborów, walk narodowowyzwoleńczych, następnie wszyscy razem śpiewali znane pieśni patriotyczne.

Na przełomie grudnia 2015 r. i stycznia 2016 r. nauczyciele historii i wiedzy o społeczeństwie przeprowadzili w klasach debaty uczniowskie na temat „ Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel”. Do realizacji tego zadania wykorzystano materiały przygotowane przez uczniów: prezentacje multimedialne, plakaty, plansze, rysunki.

Podczas zajęć przypomniano historię symboli narodowych.
Nauczyciele starali się w sposób zrozumiały i ciekawy przedstawić pojęcia związane z tematem debaty w oparciu o konspekt przygotowany przez pedagoga i psychologa szkolnego.

Po zapoznaniu się z poszczególnymi pojęciami odbyła się debata, której celem było przybliżenie pojęć oraz kształtowania postawy obywatelskiej i uczuć patriotycznych. W czasie debaty dyskutowano o obowiązkach i prawach człowieka, obywatela, ucznia, dziecka.

Podczas debaty dyskutowano na temat „ Czy jesteśmy obywatelami naszego państwa, członkami społeczeństwa, przestrzegamy prawa”.
Uczniowie podzielili się na dwie grupy: grupa „za”, grupa „ przeciw”. Po zakończonej pracy każda grupa demonstrowała zebrane informacje. Uczniowie w trakcie zajęć dowiedzieli się kto sprawuje
najwyższą władzę w państwie, że Konstytucja jest najważniejszym aktem prawnym w państwie oraz, że normy prawne są ważne dla skutecznego sprawowania władzy w kraju, a także poznali najważniejsze prawa i obowiązki obywatela.

Po zakończonych debatach w klasach zostały przeprowadzone testy podsumowujące wiedzę na temat” Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel”
Uczniowie wykazali się znajomością postaw charakterystycznych dla społeczeństwa obywatelskiego.

0pracowała: Anna Kuncewicz