Konkurs Historyczny "Losy żołnierza"
Dodane przez admin dnia Listopad 24 2010 11:47:46
W roku szkolnym 2010/2011 już po raz szesnasty odbywa się ogólnopolski konkurs rozgrywany pod hasłem „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1531-1683 od Obertyna do Wiednia”. Tematyka konkursu obejmuje historię Polski i historię powszechną oraz dzieje oręża polskiego od X do XX w., z uwzględnieniem znajomości broni i barwy, architektury obronnej, literatury, malarstwa batalistycznegoi portretowego, muzyki i pieśni, tekstów źródłowych, topografii wojskowej, heraldyki, sfragistyki i falerystyki.... Treść rozszerzona
W roku szkolnym 2010/2011 już po raz szesnasty odbywa się konkurs rozgrywany pod hasłem „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1531-1683 od Obertyna do Wiednia”. Tematyka konkursu obejmuje historię Polski i historię powszechną oraz dzieje oręża polskiego od X do XX w., z uwzględnieniem znajomości broni i barwy, architektury obronnej, literatury, malarstwa batalistycznego i portretowego, muzyki i pieśni, tekstów źródłowych, topografii wojskowej, heraldyki, sfragistyki i falerystyki.
Do I etapu przystąpiło piętnaścioro uczniów gimnazjum. Z tej grupy na podstawie napisanego testu, wyłonionych zostało czworo najlepszych uczestników, którzy zakwalifikowali się do etapu rejonowego:
• Maciej Leśniewski, kl. I b, 92 % poprawnych odpowiedzi (opiekun Anna Kuncewicz)
• Dawid Woźnicki, kl. II a, 92 % poprawnych odpowiedzi (opiekun Anna Makowska)
• Jakub Waśkiewicz, kl. III b, 92% poprawnych odpowiedzi (opiekun Anna Makowska)
• Krzysztof Urbański, kl. III c, 90 % poprawnych odpowiedzi (opiekun Anna Kuncewicza)
Warto podkreślić, iż poziom rywalizacji w grupie był bardzo wysoki o czym świadczą osiągnięte wyniki (Aleksandra Zielińska, kl. II d - 84%, Igor Ikier, kl. I e i Paulina Okraszewska kl. III c – 82%, Aleksandra Kocik, kl. III g – 78%, Kamil Watkowski, kl. I e, Piotr Jankowski, kl. II a i Anna Narodzonek – 74 % ).
Tak silna reprezentacja młodych ludzi daję nadzieję, iż dotychczasowe znakomite rezultaty naszych uczniów z lat ubiegłych ( 2008/2009 – 3 finalistów, 2009/2010 – laureat i finalista ) będą kontynuowane